Regulamin Sklepu Internetowego Akademii Transportu Michniak-Żakowski Spółka Jawna
1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.certyfikat-cpc.pl prowadzony jest przez Akademię Transportu Michniak-Żakowski Spółka Jawna z siedzibą mieszczącą się pod adresem ul. Pasłęcka 10E lok. 19, 03-137 Warszawa, który jest jednocześnie adresem do doręczeń, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000866388, NIP 5242908705, REGON 387407049; adres poczty elektronicznej: biuro@at.szkola.pl, numer telefonu kontaktowego: (+48) 602 463 477 (opłata jak za połączenie standardowe według cennika właściwego operatora).
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do Konsumentów, Przedsiębiorców Uprzywilejowanych oraz do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania z Klientem Umów Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Korzystanie ze sklepu internetowego wymaga urządzenia z dostępem do internetu oraz przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz pliki cookies. W celu złożenia Zamówienia w sklepie konieczne jest także posiadanie przez Klienta aktywnego konta e-mail.
2 Definicje
Użyte w dalszej części Regulaminu wymienione zwroty i pojęcia pisane wielką literą, należy rozumieć tak, jak zostały zdefiniowane poniżej:
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin.
- SPRZEDAWCA – Akademia Transportu Michniak-Żakowski Spółka Jawna według opisu w ust. 1 pkt 1).
- SKLEP/ SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.certyfikat-cpc.pl.
- KLIENT – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie.
- KONSUMENT – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w rama Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- PRZEDSIĘBIORCA UPRZYWILEJOWANY – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- KLIENT UPRZYWILEJOWANY – Konsument i Przedsiębiorca uprzywilejowany.
- PRODUKT – dostępne w sklepie internetowym (1) szkolenie na platformie e-learningowej,
(2) publikacja w formie elektronicznej materiały szkoleniowe w wersji cyfrowej). Produkt jest przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Klientem z Sprzedawcą. - CENA – określona w złotych polskich wartość brutto (zawierająca podatek VAT), należna Sprzedawcy za Produkt umieszczony w Sklepie. Cena nie zawiera kosztów dostawy. Cena jest wiążąca dla Klienta w chwili złożenia przez niego Zamówienia.
- DZIEŃ ROBOCZY – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- KONTO – konto Klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- LOGIN – adres e-mail Klienta, podany przez niego podczas rejestracji Konta w Sklepie.
- HASŁO – unikalny ciąg znaków alfanumerycznych tworzony przez Klienta w celu zabezpieczenia swojego Konta na platformie Sprzedawcy. Hasło jest daną poufną znaną tylko Klientowi. Sprzedawca umożliwia Klientowi wielokrotną możliwość zmiany Hasła.
- KOSZYK – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów. Dla Produktów umieszczonych w Koszyku wyświetlane są Ceny oraz podsumowanie kwoty do zapłaty.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności przez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się również – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
- TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia produktów, opisy) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jakie są rozpowszechniane w ramach Sklepu internetowego przez Sprzedawcę, jego kontrahentów, Klienta lub inną osobę korzystającą ze Sklepu internetowego.
3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: ul. Pasłęcka 10E/19, 03-137 Warszawa;
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@at.szkola.pl;
- Numer telefonu Sprzedawcy: 602 463 477;
- Numer Rachunku bankowego Sprzedawcy: 35 1090 1841 0000 0001 5345 4312;
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym ustępie.
- Klient może porozumiewać się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach: 9:00 – 17:00.
4 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z ust. 5 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
- Ceny podane w Sklepie są podane w złotych polskich i są cenami brutto.
- Ze względu na charakter Produktów oferowanych w Sklepie, nie nalicza się kosztów dostawy.
5 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji i zaakceptować Regulamin. Ponieważ Produktem są szkolenia, w celu możliwości wystawienia zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, niezbędne jest podanie następujących danych:
- adres e-mail Klienta,
- nazwa/imię i nazwisko,
- telefon kontaktowy,
- dane niezbędne do faktury (dane adresowe, NIP).
- Założenie Konta w Sklepie jest nieodpłatne.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie Loginu i Hasła ustanowionego przez Klienta w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w ust. 3 Regulaminu.
6 Składanie Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu;
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka”;
- wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”;
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i opłacić Zamówienie w określonym terminie.
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionego serwisu usług płatniczych.
- Dokonując zakupów w Sklepie internetowym, Klient akceptuje przyjęcie od Sprzedawcy faktury elektronicznej.
7 Sposoby płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność przelewem na konto Sprzedawcy;
- płatność elektroniczną;
- płatność kartą płatniczą.
- Płatności należy dokonać w terminie 7 dni kalendarzowych licząc od dnia złożenia Zamówienia. Brak wpłaty w tym terminie spowoduje anulowanie Zamówienia.
8 Realizacja Zamówienia
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje wskutek złożenia przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z ust. 6 Regulaminu.
- Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w Formularzu rejestracji. Wiadomość zawiera oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Sprzedawca realizuje Zamówienie po jego opłaceniu, czego dowodem jest uznanie rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- Dostawa Produktu jest nieodpłatna.
- Dostawa Produktu oznacza przesłanie na adres e-mail Klienta hasła dostępu do Produktu wraz z instrukcją postępowania.
- Na łączny termin oczekiwania na otrzymanie przez Klienta Produktu (termin dostawy) składa się czas przygotowania przez Sprzedawcę Zamówienia do przekazania Produktu.
9 Prawo odstąpienia od umowy
- Klient uprzywilejowany może bez podania przyczyny w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Termin odstąpienia biegnie od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient uprzywilejowany przed upływem terminu odstąpienia przesyła:
- pisemne oświadczenie na adres Akademia Transportu Michniak-Żakowski Sp. J., ul. Pasłęcka 10E/19, 03-137 Warszawa, lub
- oświadczenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@at.szkola.pl.
W obu tych przypadkach Klient uprzywilejowany może skorzystać z formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Po otrzymaniu oświadczenia, Sprzedawca niezwłocznie blokuje Klientowi uprzywilejowanemu dostęp do zakupionego Produktu.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta uprzywilejowanego o odstąpieniu od umowy, zwraca Klientowi uprzywilejowanemu dokonane przez niego płatności pomniejszone o koszty prowizji operatora/pośrednika finansowego.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient uprzywilejowany w pierwotnej transakcji, chyba że zgadza się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeśli zwrot płatności ma nastąpić na rachunek bankowy Klienta uprzywilejowanego, Sprzedawca zwróci płatność na rachunek bankowy wskazany przez Klienta uprzywilejowanego (np. w formularzu odstąpienia), a w przypadku braku wskazania przez Klienta uprzywilejowanego rachunku bankowego, na który ma nastąpić zwrot płatności, Sprzedawca zwróci płatność na rachunek bankowy, z użyciem którego Klient uprzywilejowany uiścił płatność w związku z Umową Sprzedaży, od której odstępuje.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi uprzywilejowanemu w przypadkach wskazanych w przepisach Kodeksu cywilnego, w szczególności w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta uprzywilejowanego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta uprzywilejowanego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta uprzywilejowanego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
10 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy Produktu, Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w Kodeksie cywilnym. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail biuro@at.szkola.pl.
- Sprzedawca rozpatruje reklamacje w terminie do 14 dni.
11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument, którego nie satysfakcjonuje rezultat postępowania reklamacyjnego, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej (art. 37 ustawy s dnia 15 grudnia 2000 roku o Inspekcji Handlowej, Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.zm.) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
- uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, z wykorzystaniem także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- złożenie skargi za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
12 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu założenia Konta, korzystania z określonych usług elektronicznych i zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu te właśnie płatności w Sklepie;
- Administrator platformy e-learningowej zawierającej Produkty Sprzedawcy.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie Internetowym.
13 Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
- Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
- W przypadku Przedsiębiorców, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo w części i to niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Zgodnie z art. 558 par. 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.
- Ani Sprzedawca ani jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Przedsiębiorcy, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
- W każdym przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli i/lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości kwoty Zamówienia.
- Wszelkie spory z Przedsiębiorcami rozwiązywane będą przed Sądem właściwym dla siedziby Sprzedawcy.
- W odniesieniu do Przedsiębiorców Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
14 Zastrzeżenia i postanowienia końcowe
- Zakazuje się dostarczania przez Klienta Treści o charakterze bezprawnym.
- Każdorazowo składane w Sklepie Zamówienie powoduje konieczność zatwierdzenia Regulaminu i zawarcie odrębnej Umowy Sprzedaży na czas i w celu realizacji danego Zamówienia.
- Językiem obowiązującym dla Umowy Sprzedaży jest język polski.
- Dla Produktów stosuje się postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży, chyba że Regulamin stanowi co innego.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy uprzywilejowanego ogranicza się do kwoty Zamówienia złożonego przez Klienta.
- Sprzedawca informuje, że korzystanie ze Sklepu Internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej lub Aplikacji, w tym składanie Zamówienia, a także nawiązywanie połączenia telefonicznego z BOK, może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu
Formularz odstąpienia od Umowy Sprzedaży
……………………………………….
Miejscowość, data
……………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko Klienta(-ów) Uprzywilejowanego(-ych)
Adres Klienta(-ów) Uprzywilejowanego(-ych)
Akademia Transportu Michniak-Żakowski Sp. J.
ul. Pasłęcka 10E/19
03-137 Warszawa
e-mail: biuro@at.szkola.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja/My (*)………………….……………niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*)odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących Produktów ………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Data zawarcia umowy……………………………………..…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Numer rachunku bankowego do zwrotu środków(**): ……………………………………………………………………………………………………………….
Posiadacz rachunku: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………..
podpis(-y) Klienta(-ów) uprzywilejowanego(-ych)
(tylko, jeżeli formularz jest wysyłany w wersji papierowej)
(*) Niepotrzebne skreślić
(**) O ile jest inny niż rachunek bankowy, z którego dokonano zapłaty